Bon bini Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Laura Crutzen - WaarBenJij.nu Bon bini Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Laura Crutzen - WaarBenJij.nu

Bon bini Curacao!

Door: Martijn & Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Daar zijn we dan! Een blog geschreven vanuit het mooie Curacao!!
Eigenlijk hoef ik niet te vertellen hoe mooi het hier is en hoe blij ik ben hier nog een weekje te mogen doorbrengen, maar toch een kleine update voor de trouwe volgers!
Donderdag nacht was het dan eindelijk zover. Om 3uur werden wij door onze trouwe taxichauffeur naar het vliegveld gebracht.om 7.15 vlogen we en na bijna 2, 5 uur vliegen kwamen we aan op Hato internationale luchthaven in Curacao. Het uitzicht tijdens onze vlucht was super! We konden Venezuela mooi van boven, en veilig, bekijken.
We werden opgehaald door de airportservice van het appartement.
Wauw, mijn droom is eindelijk uitgekomen!!! Ik ben echt op CURACAO!!
Vrijdag hebben we Willemstad verkent en lekker op Mambo beach gelegen en genoten van de zon en de heerlijke wind!
Wat betreft warmte is het hier veel beter uit te houden omdat het niet zo vochtig is en dus veel minder benauwd.
Zaterdag ochtend kwam mijn tweede droom uit: zwemmen met dolfijnen!!
Om 8uur stonden we al bij Dolphin Academy, klaar voor een frisse duik!
Eerst een introductie en toen kon het genieten beginnen, waaaaauw zo onbeschrijfelijk geweldig was het om deze dieren van zo dicht bij mee te maken, te zien, te voelen en te horen. Spelletjes spelen, kusjes geven en kusjes krijgen: We deden het allemaal! Ik, en zeker ook martijn, heb vanaf het eerste tot het laatste moment genoten! Ondanks dat dit echt een attractie is, was het een geweldige beleving!!
Verder hebben we zaterdag het sea aquarium en CasAboa beach bezocht.
Casaboa is een super mooi strand dat redelijk ver van de stad af ligt. Zo'n 3kwartier rijden. Ja ja we hebben ook een auto te leen hier! Het strand is echt zoals je kent van foto's en film: super wit met een mooie lichtblauwe heldere zee!
Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Klein Curacao, een onbewoond eilandje in zee dat nog bij Curacao hoort.
Helaas was de zee behoorlijk wild waardoor ik er vandaag achter gekomen ben niet te kunnen gaan werken in de scheepvaart.. ik werd zeeziek :(
We hebben een heerlijke dag gehad op een super mooi eiland met een mooi wit strand en heldere blauwe zee. De zon was goed aanwezig dus we hebben weer een mooi kleurtje gekregen.
Van snorkelen tot slapen, voor ieder wat wils!!

Het is alweer dag drie van de zes op dit mooie eiland. Het is heel anders en niet te vergelijken met de avonturen in Su. We blijven nog tot woensdagavond en hebben nog vanalles op de planning staan.
Een ding is zeker: ik kan weer een geweldig mooi plekje van mijn -te bezoeken landen- lijstje afstrepen!!

Veel liefs uit Curacao!
Wie weet is de volgende blog wel weer vanuit Suriname of Nederland.. dit is echt de laatste week van mijn mooie avontuur!

Adios amigos!

  • 20 Januari 2014 - 08:35

    Ria:

    Dag Laura,
    Toch leuk om ook vanuit Curaçao je verslag te kunnen lezen. Ook nu weer vol enthousiasme.
    Veel plezier nog deze laatste dagen. Groetjes en liefs ook voor Martijn.
    Ria.

  • 20 Januari 2014 - 13:03

    Henk Bessems:

    Hoi Laura en Martijn,

    nog even en dan kunnen we jullie weer begroeten in ons eigen koude landje. Het enthousiasme spat uit je verslagen en de meest spectaculaire dingen weten we natuurlijk al uit diezelfde verslagen.
    Nog een paar geweldige dagen daar en alvast een behouden terugvlucht.
    Liefs en groetjes.

  • 20 Januari 2014 - 13:29

    José Brassé:

    Hallo Laura en Martijn,

    Alles wat ik gelezen heb is dat je alleen maar geweldig hebt gehad. Geen tijd om ons hier in Nederland te missen. (misschien een beetje dan)
    En voor Martijn vind ik het ook geweldig, dat hij dit samen met jou kan mee maken.
    Hoop dat jullie nog vaker van zulke mooie vakanties mogen genieten.
    En dan, ja ik weet jullie wilden nog wel wat blijven, maar aan alles komt een einde.

    Ik wens jullie nog ontzettend veel plezier en een hele goede thuisvlucht.

    Liefs. José en Piet. xxxx

  • 21 Januari 2014 - 22:01

    Linda:

    Hallo daar allebei!
    Klinkt super! Jaloers!!!
    Geniet ervan. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

In augustus zal ik voor 22 weken Nederland verruilen voor het tropische Suriname. Ik zal hier, als onderdeel van mijn opleiding, stage gaan lopen bij een touroperator. Via deze blog wil ik de thuisblijvers graag op de hoogte houden van mijn avonturen. Ik zal veel nieuwe dingen ontdekken en mooie tijden tegenmoet gaan. Mijn vertrek lijkt nog ver weg, maar het is sneller augustus dan ik zelf door zal hebben. Ik verheug mij ontzettend op de mooie dingen die mij te wachten staan!

Actief sinds 19 Juni 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 21939

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: