Hallo warme december! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura Crutzen - WaarBenJij.nu Hallo warme december! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura Crutzen - WaarBenJij.nu

Hallo warme december!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Daaaar ben ik weer!
Om te voorkomen dat mijn trouwe lezers slecht slapen omdat er geen nieuwe blogjes zijn, hier weer even een update!
Na ruim 3 maanden in Suriname, zijn mijn weekenden in Suriname niet meer zo spannend als in het begin. Het is vooral bijkomen van de drukke stageweek en hier en daar een beetje zwemmen en zonnen.

Eerder vertelde ik al over de tris goep die ik voor mijn stage gecoordineerd heb tijdens hun verblijf in Suriname. De groep nederlandse veteranen die hier voor 3weken op vakantie waren. Afgelopen donderdag had ik het afscheidsdinner van deze groep.
Bij aankomst, 3 weken geleden, leek dit mij al een hele leuke groep. Zo'n typische hollandse groep met van alles wat erin en met vooral veel gezelligheid! Precies zo dach ik donderdag weer.
Bij aankomst werd ik al vriendelijk begroet door enkele gasten die mij herkende als 'het meisje uit Nuth'. Gedurende de avond werden er toespraken gehouden en zelfs een zelf gescheven meezinger over de reis naar Suriname!
En ja.... heel hollands.. de tekst is niet meer uit mijn hoofd te krijgen!
Het was een hele leuke avond. Onze gidsen werden enorm in het zonnetje gezet en het was leuk dat het harde werk van deze jongens zo beloond werd.
Vrijdagavond is de groep terug gevlogen naar Nederland en heb ik met héél veel plezier de bedrijfstelefoon weer ingeleverd! (Yes eindelijk weer nachtrust en telefoonloze weekenden!!)

Afgelopen zondag zijn we naar Overbridge gegaan. Een dagje lekker bijkleuren en relaxen op het "strand".
Overbridge is een opgespoten strandje aan de Surinamerivier, maar toch, door de palmbomen lijkt het, en is het, net echt allemaal! Het was een gezellig dagje met lekker veel zon!

En toen... Maandag!
Maandag begon als elke maandag: wakker worden, jammer vinden dat het geen weekend meer is, en naar stage maar toen...
Voor dat ik het besefte had ik 2 tickets naar Curacao gekocht!
Maandag waren er actie- vliegtickets voor Curacao. Een actie die maar een paar keer per jaar voorkomt en waarbij je voor een hele leuke prijs kan vliegen.
Na overleg met stage, mocht ik mijn twee laatste stagedagen in januari vrij nemen, en kon ik het vliegticket boeken!
Toen ik in september vroeg om een vrije dag ivm Curacao/Aruba, mocht dit niet, vandaar dat ik de hoop al bijna opgegeven had en nu super mega blij was natuurlijk!! Mijn droom om ooit eens naar Curacao te gaan komt dan nu eindelijk uit!!
Samen met Raquel en Plien gaan Martijn en ik op 17 januari naar Curacao! Hier zullen wij 6 dagen gaan genieten van het mooie eiland en ons Suriname avontuur samen afsluiten!
Op 22 januari vliegen we terug naar Suriname en op 23 januari vliegen Martijn en ik weer terug naar Nederland.

Verder gaat alles zijn gangetje hier. Op stage heb ik alles op een rijtje gezet ivm de vele taken en gaat alles nog altijd prima.
Over 16 dagen krijg ik eindelijk bezoek van Martijn. Ja ik tel de dagen af en verheug me er enorm op!!
We gaan er 5 ongelofelijke mooie weken van maken in Suriname & Curacao!
Het einde van mijn tijd hier komt in zicht... Ik heb nog altijd een geweldige tijd en vind het dan ook wel jammer dat ik weer bijna naar huis moet.
Nog een paar weken genieten van de korte broekjes, bikini, zon en vooral veel warmte!!

Maar geen zorgen! Ik verheug me er ook op om mijn familie en vrienden weer te zien en mijn studentenleventje in Breda weer op te pakken!
Een ding is zeker: Ik ga de komende jaren nog doorstuderen en NIET werken! haha

Nou dat was het weer! Vanavond is het weer tijd voor mijn salsales!
Tot snel! xxx

  • 04 December 2013 - 00:11

    Linda:

    Hoi Lau,
    Leuk om te lezen, je gaat straks nog heimwee krijgen!

  • 04 December 2013 - 00:53

    Henk Bessems:

    Leuk weer eens wat van je te lezen! Wij hebben net gefacebookt met Marc & Sandra. Wij kunnen de dagen ook gaan aftellen: 27 december vliegen wij naar São Paolo!
    Liefs, groet uit Assen.

  • 04 December 2013 - 01:41

    Ria Bessems:

    Het was weer even gezellig om jouw verslag te lezen. Goed om te weten dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ik denk dat het de komende weken alleen nog maar mooier wordt samen met Martijn. Liefs, Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

In augustus zal ik voor 22 weken Nederland verruilen voor het tropische Suriname. Ik zal hier, als onderdeel van mijn opleiding, stage gaan lopen bij een touroperator. Via deze blog wil ik de thuisblijvers graag op de hoogte houden van mijn avonturen. Ik zal veel nieuwe dingen ontdekken en mooie tijden tegenmoet gaan. Mijn vertrek lijkt nog ver weg, maar het is sneller augustus dan ik zelf door zal hebben. Ik verheug mij ontzettend op de mooie dingen die mij te wachten staan!

Actief sinds 19 Juni 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 21986

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: